Thursday, May 16, 2013

RISALAH PERKAUMAN DIEDAR DI PERMATANG PAUH

Walaupun Pilihanraya Umum ke-13 telah berakhir dan menyaksikan Umno/BN menang dengan majoriti paling rendah (itu pun setelah dibantu SPR) namum agenda mengapi - apikan isu perkauman dalam kalangan  rakyat Malaysia masih belum berakhir. 

Hari ini, penduduk disekitar Pangsa Puri Idaman Permatang Pauh telah dikejutkan apa bila mereka mendapati peti - peti surat rumah mereka dipenuhi dengan risalah - risalah yang cukup berbau perkauman. Ini adalah tindakan orang yang tidak yakin dengan diri dan perjuangan sendiri apabila hanya berani meletakkan risalah mereka didalam peti - peti surat di flat dan pangsa - pangsa puri sekitar Permatang Pauh. 

Teh Tarik Komtar menerima dan melihat sendiri risalah yang berbentuk buku - buku kecil yang diberikan oleh penduduk Pangsa Puri Idaman kepada saya. Berikut risalah - risalah perkauaman yang dimaksudkan tersebut.









Nah beginilah gaya politik matang yang dimainkan Umno/BN walaupun setelah 56 tahun menjadi kerajaan. Bukan isu nasib rakyat yang diperjuangkan tetapi hanya politik mengeji, fitnah dan perkauman yang asyik diputar. Semua ini demi kelangsungan kuasa politik mereka. Ayuh anak muda semua bangsa, kita bangkit menilai mainan politik Umno/BN ini. Tanamkan tekad dan kuatkan semangat untuk terus berjuang menghapuskan nilai politik Umno/BN yang langsung tidak ada tempat dalam bumi bertuah ini. Dunia ini akhirnya akan milik anak muda!!!

1 comment:

Anonymous said...

Aku dulu join reformasi masa study. Skang umur aku 34. Ahli politik ni tukar-tukar kandang jer. Kalo betul2 anak muda nak berkuasa. Masuk dalam kandang-kandang ni, berjuang dan bertanding sebagai wakil rakyat. Bukan berjuang untuk ahli-ahli politik tua yang rakus dan kecewa. Kalau nurul izah boleh, kenapa anak muda tak bole? Hapuskan Nepotisma!!! Keronisma!!! Dengan sendiri nilai2 murni yang lain akan bercambah. Jujur dalam perjuangan.