Sunday, May 12, 2013

PEGANTI IBRAHIM ALI TELAH DITEMUI!!!

'Orang Melayu akan balas dendam jika dikhianati' -Malaysiakini-

Bekas hakim Mahkamah Rayuan Datuk Mohd Noor Abdullah menyeru golongan Melayu agar bertindak dengan lebih agresif untuk mempertahankan hak mereka serta menyusun semula masyarakat, ekoran keputusan pilihan raya umum 5 Mei.

Bercakap dalam seminar yang membincangkan mengenai kesan pilihan raya tersebut hari ini, Mohd Noor menyeru demikian kerana orang Cina didakwanya mengkhianati ikatan setia kawan orang Melayu itu melalui usaha untuk merampas kuasa politik.

"Pengkhianatan orang Cina terhadap ikatan setia kawan orang Melayu itu adalah benar oleh kerana mereka merancang untuk merampas kuasa politik setelah membolot kuasa ekonomi," katanya, mengulas keputusan pilihan raya tersebut.

Dakwaan mengenai pengkhianatan orang Cina itu mula timbul apabila keputusan pilihan raya umum 5 Mei menunjukkan BN hanya mampu menguasai 133 kerusi parlimen, berbanding 140 dalam pilihan raya umum 5 Mei.


sumber: http://www.malaysiakini.com/news/229916


Pengganti Ibrahim Ali telah ditemui... setelah tewas dalam PRU-13 yang lalu Ibrahim Ali kini hilang entah kemana dan gagal dikesan. Begitu juga dengan Zul Nordin juga turut gagal dikesan. Hari ini muncul seorang mamat yang dilihat bakal menggantikan tempat Ibrahim Ali.. cuma tempat Zul Nordin sahaja belum ada pegganti. Mamat ni baru ada kelas nak perjuangkan Melayu sebab dia ni pencen Hakim Mahkamah Rayuan. Ibrahim Ali apa kelas.. kuar ITM ja..

Hakim pencen ini mengatakan orang Cina telah khainat sebab tak sokong BN, tak undi MCA, tak undi GERAKAN. Woit macam mana mamat ni boleh jadi hakim mahkamah rayuan plak tu.. part mana dalam perlembagaan kata kalau Cina tak undi BN bermakna Cina tu khainat?? Part mana dalam undang - undang yang menyatakan orang Cina hanya boleh undi BN. Kalau macam tu baik tak payah ada pilihanraya!!! Baik angkat BN buat kesultanan Barisana Nasional.. Hakim pencen ni rasanya langsung tak faham makna demokrasi...

Terjawab la sudah mengapa badan kehakiman kita hari ini pincang dan hancur... 

No comments: