Tuesday, May 14, 2013

NGO Melayu gesa boikot perniagaan dimiliki Cina

NGO Melayu gesa boikot perniagaan dimiliki Cina

Beberapa NGO Melayu tampil menggesa kaum itu memboikot perniagaan dan produk terkenal milik pengusaha Cina kerana didakwa mendanai pembangkang dalam pilihan raya umum ke-13.

Ketua Aktivis Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM), Datuk Nadzim Johan berkata, tindakan entititi perniagaan itu telah memecahkan perpaduan dalam negara.

Sambil menempelak Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim, Nadzim berkata, langkah itu juga bertujuan menghantar signal kepada syarikat-syarikat berkenaan agar "jangan kurang ajar".

Perniagaan yang mahu diboikot termasuk dua rangkaian kedai makan, rangkaian pasar raya serta jenama roti dan tepung terkenal.

Sementara itu, kenyataan bersamanya gabungan itu yang diedarkan menyebut, ia langkah mudah tetapi berkesan bagi mengekang Anwar daripada terus "menghasut rakyat" dan DAP daripada memperalat orang Cina.
-Malaysiakini-


Kesian dengan bani Melayu yang terus - menerus diperbodohkan.. Keputusan PRU-13 yang lalu menyaksikan parti yang kalah teruk ialah parti - parti dari kaum bukan Melayu seperti MCA, GERAKAN, MIC dan PPP semua parti - parti ini berteraskan kaum bukan Melayu hanya GERAKAN dan PPP bukan berterakan kaum tetapi tetap didominasi oleh satu kaum. Yang kalah teruk dalam PRU-13 adalah dari parti - parti bukan Melayu ini. Tetapi parti Melayu iaitu UMNO menang banyak kerusi..

Yang lawaknya hari ini.. kaum dari parti yang kalah seperti orang Cina dan India tidak menunjukkan rasa marah akibat kekalahan mereka hingga mahu memboikot itu dan ini. Tetapi lucunya kaum dari parti yang menang pula melenting melompat seperti kalah teruk dalam PRU-13 yang lalu. Sedangkan UMNO mengauasai majoriti kerusi dewan Rakyat. Apa ubat orang Melayu Umno dah makan ni.. sampai tunggang langgang otak mereka berfikir.

Apa yang jelas disini ialah.. politik perkauman itu sudah tidak releven dalam kancah politik Malaysia hari ini. Pegi mampuh parti Cina, parti India, Parti Melayu. Rakyat mahukan parti rakyat PAKATAN RAKYAT!!!

No comments: