Friday, October 7, 2011

Sudah lama tak update blog

Jam 1.30 pagi, aku baru selesai menyiapkan nota pembelajaran untuk kelas esok. Tiba-tiba aku teringkan blog aku ini yang sudah berbulan aku tidak update dengan artikel2 terkini. Siang tadi ada student aku yang memberitahu yang mereka ada membaca blog aku, baru aku teringat yang aku susah lama tidak post artikel terbaru.

Aku mula membangunkan blog ini sewaktu aku menganggur selama 6 bulan setelah kontrak pekerjaan lama aku tamat. Dalam tempoh itu aku mempunyai banyak masa terluang, dan masa terluang itu aku gunakan untuk menulis di dalam blog. Dulu aku selalu lepak dengan member aku Johan di Mcd Juru sampai pukul 2,3 pagi. Sambil melepak di di Mcd tersebut, kami selalu bualkan berkenaan isu - isu semasa dan pelbagai lagi. Melalui perbualan kami itu aku akan mendapat idea dan apa bila pulang aku akan mula menulis di blog. Jika tidak ada idea Johan selalu memberi idea atau tajuk kepada aku tentang apa yang aku perlu tulis di blog ini.

Kini Johan berada di Jerman mencari rezeki di sana. Aku pula sudah mendapat pekerjaan baru sekitar pertangahan Jun 2011 yang lalu. Aku cukup sibuk dengan urusan kerja, tetapi aku enjoy dengan kerja yang aku buat walaupun adakalanya begitu tertekan dan membebankan. Aku seronok bila aku ditugaskan untuk mengajar kerana memang minat aku dalam pendidikan. Dengan kesibukan semua ini sampai aku tidak masa untuk meluangkan masa untuk menulis di blog, jika ada masa pun tetapi selalu tidak ada idea mungkin kerana terlalu letih idea itu tidak kunjung tiba.

Tapi tidak mengapa, aku akan memaksa juga diri ku menulis jika aku mendapat sedikit ruang untuk berbuat demikian. Adioooss....

1 comment:

Anonymous said...

ya....slh 1 isu yg blh dbincangkan smsa lepak2..ialah isu kasut selipar jepun....
how kasut selipar jepun dpt nama ek??? urm....
pengorbanan seorang guru..sggup tido lewat demi..student nya.....:)