Saturday, October 29, 2011

Hari Kelapan: Shopping Kopok Lekor

Hari ini 28 Okt 2011 iaitu hari kelapan dan hari terakhir aku bertugas di Terengganu. Kesempatan masa yang ada pada hari terakhir ini aku gunakan untuk membeli - belah serba sedikit sebagai buah tangan. Sudah pastinya aku membeli keropok lekor dan keropok ikan. 

Aku tidak jadi untuk membeli telur penyu kerana harganya yang agak mahal disamping setelah aku tahu yang telur penyu tersebut dari Sabah dan bukannya dari asli Terengganu. Hampir seratus ringgit aku peruntukan untuk shopping pada hari ini. 

Setelah selesai membeli belah di Pasar Payang aku memandu kereta untuk bersiar-siar kali terakhir di Kuala Terengganu. Ini kerana esok pagi-pagi aku akan bertolak balik ke Pulau Pinang. Malam ini aku tidak makan di luar. Aku hanya memesan makanan dari hotel yang dihantar terus ke bilik. Aku ingin berehat kerana esok aku akan memandu lebih kurang 6 hingga ke 7 jam untuk tiba di Bukit Mertajam.

Sepanjang hampir seminggu lebih disini banyak pengalaman dan perkara baru yang belajar. Kenangan itu akan menjadi pengalaman dan dari pengalaman itu kita belajar agar terus dapat mencipta kenangan.


I'm coming home..... i'coming home.... tell the world i,m coming home....

No comments: