Monday, June 13, 2011

Hari Pertama Kerja

Hari ini 13 Jun 2011 adalah hari pertama aku bekerja ditempat baru setelah hampir 5 bulan lebih aku menganggur. Aku bekerja disebuah kolej swasta di Bukit Mertajam sebagai pegawai pentadbiran. Aku sendiri belum jelas lagi bagaimana skop kerja sebenar aku. Tapi dari sedikit penerangan yang diberi oleh bos aku tadi aku agak mendapat gambaran tentang bagaimana skop kerja aku. Secara umumnya kerja aku adalah menjaga kebajikan pelajar.

Dengan gaji yang hanya cukup untuk bayar hutang, mahu tak mahu aku terpaksa kerja juga. Mungkin ini zaman kejatuhan aku dan aku perlu bangun semula walaupun dengan gaji yg sebanyak itu(syukur). Aku penah berasa susah, pastu sangat susah, lepas tu zaman senang dan kemewahan dan dengan sekelip mata aku susah balik. Tapi aku perlu terus melawan kitaran ganas kehidupan ini. Dalam hidup kita kena usaha dan selepas itu bertawakal kerana tawakal itu adalah keajaiban hidup.

No comments: