Friday, October 19, 2012

Kos Membaiki Kenderaan Berusia Lebih Lima Tahun Lebih Tinggi

PETALING JAYA: Jika anda memiliki sebuah kereta berusia lebih dari lima tahun dan terbabit dengan kemalangan, bersedialah menerima tekanan daripada syarikat insurans dan bengkel, yang mengkehendaki anda membayar lebih atau berpuas hati dengan alat ganti tidak berkualiti.

Syarikat insurans menetapkan bahawa alat ganti tidak seharusnya baru dan tidak seharusnya diganti dengan yang tulin mengikut umur kenderaan.

Alat ganti baru hanya akan dipasang jika pemilik bersetuju untuk membayar caj "betterment" yang biasanya antara lima peratus dan 40 peratus daripada harga penggantian.

Bengkel motor mengeksploitasi keadaan ini dengan memasang alat ganti tiruan dan menyatakan ia baru atau asli.

Pemilik perlu membuat perbezaan berapa yang sedia dibayar syarikat insurans dan apa yang dicaj oleh bengkel.

Daripada 9,721,447 kereta di jalan raya, 1,984,140 berusia lebih dari lima tahun.

Pengurus operasi liga sukan berusia 36 tahun mempunyai pengalaman tipikal.

Shamim Imran menyedari fasal alat ganti apabila dia menghantar Proton Satria GTi berusia 12 tahun untuk dibaiki selepas ia rosak bulan lepas.

Setelah mengambil polisi insurans komprehensif, dia menganggap keseluruhan bil pembaikan akan ditanggung.

Sebaliknya, syarikat insurans hanya meluluskan RM5,000 untuk bengkel menggantikan pencucuh kereta, sistem penggera dan stereng.

"Tetapi saya difahamkan alat ganti tiruan akan digunakan untuk kereta saya. Jika saya mahu yang asli, saya terpaksa menambah sebanyak 40 peratus sebagai caj 'betterment'," katanya.

Dia berkata bahawa syarikat insuransnya telah mempersetujuinya dengan bengkel panel.

"Menurut mereka, peraturan Bank Negara membenarkan bahagian alat ganti kenderaan berusia 10 tahun dan ke atas digantikan dengan alat ganti tiruan.

"Saya bingung. Saya fikir insurans akan memberi kebaikan terhadap sebarang tuntutan kerosakan," kata Shamim, sambil menambah beberapa orang rakannya turut mendapat tawaran yang serupa daripada bengkel panel mereka.

Ahninaroah Mohd Noor dari Kuala Lipis berkata bahawa bengkel panelnya memasang alat ganti tiruan pada Proton Wira berusia lapan tahunnya selepas kemalangan yang merosakkan bumper depan, lampu, radiator dan tangki air.

"Saya telah diberikan RM4,000 untuk membaikinya. Apabila kereta pulang dari bengkel ia kelihatan elok," kata guru berusia 29 tahun ini.

Tetapi dia terperasan bahawa logo Proton yang baru ditukar mula pudar selepas beberapa hari.

"Apabila saya menggoncang bumper depan, ia jatuh dan saya menyedari bahawa saya telah diberi alat ganti tiruan," kata Ahninaroah, yang mengadu kepada syarikat insurans tetapi perkara itu tidak pernah diselesaikan.

"Saya akhirnya perlu menggantikannya dengan alat ganti tulin dengan duit saya sendiri."

14 comments:

Unknown said...

Apakah Anda dalam kesulitan keuangan? Apakah Anda perlu
pinjaman untuk memulai bisnis atau untuk membayar tagihan Anda? Kami meminjamkan pinjaman kepada perusahaan lokal, internasional dan juga pada tingkat yang sangat rendah 2%.
Kami memberikan pinjaman kepada orang yang membutuhkan bantuan.
Terapkan Sekarang Via Email: kellywoodloanfirm@gmail.com
Terima kasih dan Tuhan memberkati
Ibu Kelly

merit hope said...

(Faithlovechrityloanfirm@gmail.com)
                
Hello saya sedang Bishop Great David pemberi pinjaman pinjaman sah dan boleh dipercayai untuk pinjaman
dalam terma dan syarat yang jelas dan mudah difahami pada kadar faedah 2%. daripada
USD $ 12,000 kepada $ 8000000, euro dan pound sahaja. Saya memberi pinjaman perniagaan,
pinjaman peribadi, pinjaman pelajar, pinjaman kereta dan pinjaman untuk membayar bil-bil. jika awak
perlu loana yang
   yang anda perlu lakukan adalah untuk anda untuk menghubungi saya secara langsung
In: (faithlovechrityloanfirm@gmail.com)
Tuhan merahmati kamu.
Yang ikhlas,
Puan: merit Hope
E-mel: (faithlovechrityloanfirm@gmail.com)

Nota: Semua jawapan hendaklah dihantar kepada :( faithlovechrityloanfirm@gmail.com)

CARO WHITE said...

KESAKSIAN mengamankan A PINJAMAN DARI PRUDENT DAN RAHASIA KREDIT LAYANAN, ANDA TERLALU BISA mendapat bagian OF IT!

Halo Setiap Satu, saya Mrs. Caro White dengan nama, warga negara Amerika Serikat. Aku segera ingin menggunakan media ini untuk menyiarkan kesaksian bagaimana Tuhan membawa saya ke pemberi pinjaman dan pinjaman nyata Legit yang telah mengubah hidup saya dari rumput untuk rahmat, dari tingkat kemalangan untuk seorang wanita sukses yang sekarang dapat membanggakan kaya, hidup bahagia kaya dan sehat tanpa stres atau kesulitan keuangan. Hari ini saya sekarang dianggap sebagai wanita kehormatan. Setelah berbulan-bulan mencoba untuk mendapatkan pinjaman di internet, itu tidak berhasil dan saya kebetulan jatuh di tangan penipuan, yang scammed saya jumlah $ 2000. Dan ketika hal ini terjadi, saya jadi bingung dan putus asa dan berdoa kepada Tuhan untuk mencari saya untuk nyata, legit dan asli pemberi pinjaman kredit online yang tidak akan menambah rasa sakit saya. Jadi saya memutuskan untuk memanggil seorang teman saya yang baru-baru mendapat pinjaman online, kita membahas tentang masalah ini dan untuk kesimpulan kami dia bercerita tentang seorang pria bernama Mr. Deacon Francis Johnson yang merupakan CEO dari FRANCIS JOHNSON korporasi PINJAMAN PERUSAHAAN WORLDWIDE. Jadi saya mengajukan pinjaman untuk jumlah ($ 506,000.00), dengan tingkat bunga serendah 3% per tahun, dan saya memberi mereka korporasi maksimum dan mematuhi petunjuk yang diberikan kepada saya oleh Lembaga, dan segera, pinjaman saya disetujui dengan mudah tanpa stres atau keterlambatan, dan semua persiapan yang dibuat mengenai kredit transfer dan dalam waktu kurang dari dua (2) hari dari pinjaman disetorkan ke Rekening Bank saya. orang saya jauh dan dekat, apakah ini bukan kesaksian besar? Ini sekarang membuat saya percaya bahwa di mana ada yang buruk masih ada yang baik dan jujur. Jadi saya ingin saran Anda yang ada yang ingin mengamankan nyata dan pinjaman asli, untuk silahkan hubungi FRANCIS JOHNSON korporasi PINJAMAN PERUSAHAAN melalui alamat email berikut: (Corporativeloancompany@gmail.com), saya selalu berdoa agar Tuhan di Surga memberkati dia untuk hal-hal baik yang telah dilakukan dalam hidup saya. Sekali lagi, berhati-hatilah saat mencari pemberi pinjaman pinjaman online banyak yang penipuan! Satu hal yang saya selalu memberitahu orang-orang adalah bahwa mengajukan permohonan pinjaman di lembaga ini, Anda harus memiliki itikad baik Utmost dan Trust layak.

Terima kasih dan Tuhan memberkati
   Tertanda
Ibu Caro White

boydd said...

jangan Perlu pinjaman? atau memerlukan pinjaman untuk membayar dept anda atau bil bimbang tiada
lebih, dan jika ya, sila hubungi kami di: michaelbrinloanfirm001@gmail.com

nama: ....
Jumlah Pinjaman yang diperlukan: ...
menyatakan: ....
negara: ...
nombor telefon:.....

CATATAN: SEMUA MAIL PERLU DIKEMUKAKAN KEPADA EMAIL INI:
michaelbrinloanfirm001@gmail.com

Rechael frank said...

Adakah anda memerlukan pinjaman 100%? Saya boleh memenuhi keperluan kewangan anda dengan masalah pulangan yang lebih sedikit sebab itulah kami membiayai anda hanya 2%. Apa keadaan anda, bekerja sendiri, bersara, mempunyai penarafan kredit yang baik, kami boleh membantu. Flexiblerepayment lebih dari 1 hingga 30 tahun.Hubungi kami di: rechaelfrankloanfirm@gmail.com



Anda sedang mencari pinjaman panjang atau jangka pendek

1 Nama Penuh: ............................
2 Alamat Hubungi: .......................

3.Negara: .....................

4.Seks: ...............

5. Jumlah Pinjaman yang Dibutuhkan: ....................
6. Tempoh Pinjaman: ...................
7. Nombor Telefon Langsung: .................

Banyak Cinta,

Rechaelfrankloanfirm@gmail.com

L
Mrs: Rechael

Unknown said...

Halo,
Ini adalah untuk memaklumkan kepada orang ramai bahawa Puan ESTHER ALVARADO, seorang pemberi pinjaman swasta telah membuka peluang kewangan untuk semua orang yang memerlukan apa-apa bantuan kewangan. Kami menawarkan semua jenis pinjaman dengan cepat dan mudah, pinjaman peribadi, kereta, pinjaman, rumah, pinjaman, pelajar, pinjaman, pinjaman komersial, pinjaman pelaburan, penyatuan hutang dan banyak lagi. Adakah anda telah ditolak oleh bank dan agensi kewangan lain? Lihatlah lagi, kerana kami berada di sini untuk semua masalah kewangan anda. Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 2% kepada individu, syarikat dan syarikat dengan cara yang jelas dan mudah difahami, terma dan syarat . Tiada pemeriksaan kredit yang diperlukan, dijamin 100%. Hubungi kami hari ini dan anda akan senang melakukannya kerana kami berada di sini untuk membuat semua masalah sejarah kewangan anda.

Hantarkan e-mel kepada kami: (estheralvaradoloanfirm@gmail.com) untuk memohon.

GLORIA'S LOAN COMPANY said...

Adakah anda memerlukan pinjaman segera ??? Adakah anda dalam hutang? Adakah anda mempunyai kredit yang buruk? Adakah anda telah dinafikan oleh bank, adakah anda memerlukan pinjaman untuk memulakan perniagaan anda sendiri? bertemu dengan SYARIKAT PINJAMAN GLORIA S Kami memberi pinjaman kepada Rakyat walaupun skor kredit buruk / buruk mereka. Kami meminjamkan pinjaman perniagaan dan jangka pendek jangka panjang dan peribadi anda dengan kadar faedah yang rendah pada 2% setiap tahun bagi individu dan syarikat. Pemrogram pinjaman kami adalah pantas dan boleh dipercayai, diguna pakai hari ini dan mendapat sambutan segera kami. pemberi pinjaman yang diinsuranskan dengan baik, jaminan 100% dijamin dan pelanggan dijamin maksimum. Untuk pertanyaan lanjut hubungi kami melalui alamat e-mel kami: (gloriasloancompany@gmail.com) dan dapatkan pinjaman anda hari ini.
Puan Gloria S MD / Ketua Pegawai Eksekutif

diana said...

Hi semua,
selesai semua kebimbangan pinjaman wang anda. Hanya berhubung dengan wanita Kristian untuk mendapatkan pinjaman dengan selamat tanpa banyak kesesuaian untuk menyelesaikannya, dalam masa 72 jam sila hubungi beliau di alamat berikut:
pernetsandra001@gmail.com
Whatsapp: +33 7 54 21 31 88
Tuhan memberkati anda.

diana said...

Hi semua,
selesai semua kebimbangan pinjaman wang anda. Hanya berhubung dengan wanita Kristian untuk mendapatkan pinjaman dengan selamat tanpa banyak kesesuaian untuk menyelesaikannya, dalam masa 72 jam sila hubungi beliau di alamat berikut:
pernetsandra001@gmail.com
Whatsapp: +33 7 54 21 31 88
Tuhan memberkati anda

Alfred Nehemia said...

Kabar baik!! pencari pinjaman !!!

Nama saya Alfred Daniel Nehemia dari bali Indonesia, roti CEO Daniel Bakery, Pertama-tama saya akan mengatakan bahwa Tuhan harus memberkati Lady jane karena mengenalkan saya kepada perusahaan pinjaman yang jujur ​​dan halal sehingga saya benar-benar percaya bahwa Anda memberi tahu rekan kerja bahwa saya mempunyai Ide bagus untuk memulai bisnis sendiri karena mendapat pekerjaan tidak mudah jadi saya pergi ke bank untuk mendapatkan pinjaman (Rp800 juta) tapi mereka semua meminta uang muka sebesar jumlah pinjaman saya tapi satu-satunya properti yang saya miliki adalah motor. Sepeda, yang membuat saya merasa kecewa
Jadi saya mencari perusahaan pinjaman online tapi kebanyakan menipu dan menipu, saya hampir kehilangan harapan dan kepercayaan diri sampai saya membaca artikel tentang lady jane tapi saya tidak sempat menutup tapi membaca artikelnya jadi saya mencoba pencarian online lain yang disebut craigslist. org dimana saya melihat iklan perusahaan Dangote Loan jadi saya memutuskan untuk melamar dan menghubungi lady jane juga

Dangote Loan Company memberikan pinjaman dengan tingkat suku bunga 2% dan tidak kurang dari Rp20 juta

Saya mengikuti prosedur di sana, memberikan semua yang diminta, saya juga sangat takut, tapi untuk kemuliaan tuhan, doaku dijawab dan uang pinjaman saya ditransfer ke saya tanpa masalah.

jadi jangan buang waktu anda kontak Dangote perusahaan pinjaman Via dangotegrouploandepartment@gmail.com

Anda juga bisa mencari di google untuk informasi lebih lanjut, ini nyata dan sangat nyata atau hubungi saya juga melalui email di alfreddaniel324@gmail.com dan juga di BBM: 7AEA8FA5

richard said...

Comentario publicado.

El comentario puede tardar en aparecer unos momentos.

Alberth Eduard Sanady said...

nama saya Alberth Eduard Sanady, saya berusia 47 tahun dan saya tinggal di Jl. Sorido Raya. km.12 No. 14. Kota Biak Provinsi Papua. Indonesia. Saya kehilangan 87 juta Rupiah kepada peminjam palsu hanya kerana saya memohon pinjaman 1 bilion Rupiah untuk melabur dalam perniagaan resort saya di Bali.
Baru-baru ini saya sedang membaca artikel berita di blog tentang mengenai mengenai pandemik coronavirus dan bagaimana ia telah mempengaruhi setiap sektor ekonomi.
Di blog saya, saya melihat kisah ibu yanti Ari dengan alamat, nombor telefon dan juga nombor Whatsapp pada bahagian komen tentang bagaimana dia meminjam dengan jayanya dari ibu ANA MICHAEL JAMINAN JAMINAN JAMINAN dan di bawah adalah maklumatnya

ibu Yanti Ari dengan nombor telefonnya: +62 821-1644-0184 dan nombor Whatsapp nya: +62 821-1644-0184. dia tinggal di Kota Medan. e-melnya: ariy62612@gmail.com dan ini adalah butiran syarikat yang dia katakan bahawa dia dihubungi.
PINJAMAN JAMINAN JAMINAN dan e-mel hubungan syarikat :: anamichaelguarantytrustloans@gmail.com

Daripada rasa ingin tahu, saya memutuskan untuk menghubungi ibu yanti untuk mengesahkan sama ada cerita yang dikongsi beliau adalah benar kerana saya sudah menjadi mangsa peminjam palsu, jadi saya memanggilnya dan kami juga bercakap pada whatsapp di mana dia menghantar saya semua bukti pinjamannya dari PINJAMAN TRUST JAMINAN.
Setelah melihat dan mengesahkan segala yang ibu memberitahu saya, saya memutuskan untuk menghubungi PINJAMAN JAMINAN JAMINAN dan saya telah hadir. Setelah saya menyerahkan semua dokumen yang diminta dari saya. Permohonan pinjaman saya telah diluluskan dan saya menerima pinjaman saya dalam akaun bank. Saya berjanji kepada ibu Yanti bahawa saya akan mengambil masa saya untuk berkongsi kebaikan jika saya menerima pinjaman daripada syarikat. Semoga Allah terus memberkati ibu Yanti dan syarikat untuk apa yang telah mereka lakukan untuk saya.
anda boleh menghubungi ibu Yanti jika anda mahu dan anda boleh menghubungi saya untuk maklumat lanjut melalui e-mel saya: albertheduardsanady@gmail.com

Mohammad Ismali said...

kesaksian nyata dan kabar baik !!!

Nama saya mohammad, saya baru saja menerima pinjaman saya dan telah dipindahkan ke rekening bank saya, beberapa hari yang lalu saya melamar ke Perusahaan Pinjaman Dangote melalui Lady Jane (Ladyjanealice@gmail.com), saya bertanya kepada Lady jane tentang persyaratan Dangote Loan Perusahaan dan wanita jane mengatakan kepada saya bahwa jika saya memiliki semua persyarataan bahwa pinjaman saya akan ditransfer kepada saya tanpa penundaan

Dan percayalah sekarang karena pinjaman rp11milyar saya dengan tingkat bunga 2% untuk bisnis Tambang Batubara saya baru saja disetujui dan dipindahkan ke akun saya, ini adalah mimpi yang akan datang, saya berjanji kepada Lady jane bahwa saya akan mengatakan kepada dunia apakah ini benar? dan saya akan memberitahu dunia sekarang karena ini benar

Anda tidak perlu membayar biayaa pendaftaran, biaya lisensi, mematuhi Perusahaan Pinjaman Dangote dan Anda akan mendapatkan pinjaman Anda

untuk lebih jelasnya hubungi saya via email: mahammadismali234@gmail.comdan hubungi Dangote Loan Company untuk pinjaman Anda sekarang melalui email Dangotegrouploandepartment@gmail.com

Unknown said...

Helo!
Adakah anda memerlukan pinjaman? Saya adalah pemberi pinjaman yang berdaftar dan boleh dipercayai, saya memberikan pinjaman kepada orang yang menghadapi masalah kewangan, orang yang berusaha melunaskan bil sekolah, mereka yang ingin membeli kereta atau memulakan perniagaan mereka sendiri, kontraktor dan agensi kerajaan. Untuk maklumat lebih lanjut atau borang permohonan pinjaman Hubungi kami melalui e-mel: (gerred.breinloanlenderr@gmail.com) Pengurusan. whatsapp: +27632656050
Hubungi kredit Speedy sekarang !!!