Monday, October 22, 2012

Chua Soi Lek dan Hudud

Sejak akhir - akhir ini dan ditambah lagi dengan Perhimpunan Agong MCA ke-59 Chua Soi Lek dan cukong - cukongnya dalam MCA begitu galak dan rakus menyerang hudud. Perkara ini bukan lagi rahsia atau khabar - khabar angin yang bertiup tetapi dilaporkan secara terbuka oleh media - media yang menghadiri persidangan perhimpunan cukong - cukong tersebut. Langsung tidak kedengaran suara dari NGO Melayu Islam. Hanya sedikit dari Perkasa tetapi mana hilang Hasan Ali, Ibrahim Ali, Zul Nordin semuanya tersipu - sipu malu untuk bersuara bila mendengar kritikan dari kepala Cukong ini.

 Mungkin mereka boleh mengatakan, hudud yang Soi Lek kutuk dan hina itu adalah hudud ala PAS dan bukan hudud Islam sebenar. Tanya balik kepada Soi Lek apakah dia hudud Islam sebenar. Dalam laporan Malaysiakini semalam Soi Lek mengatakan, "lapan daripada 11 negara yang melaksanakan hudud dianggap sebagai antara negara paling korup, tidak stabil dan tidak selamat". Sekali lagi sila ajukan semula soalan kepada Soi Lek, jika beliau hanya menyerang hudud yang dikatakan ala PAS, tetapi dalam 8 negara yang dikutuknya itu negara mana yang ada Parti PAS didalamnya?

Kita semua jangan tersalah baca dengan isu hudud yang dimainkan oleh Soi Lek dan kuncu - kuncu cukongnya ini. Percayalah tanpa persetujuan, Soi Lek dan cukong - cukong ini tidak akan berani bercakap begini. Malahan tidak mustahil skripnya telah disiapkan dan diserahkan kepada Soi Lek untuk dilagukan dalam perhimpunan Agong MCA. Restunya sudahnya tentu datang dari Umno yang mana kita sendiri boleh lihat Najib sendiri datang pada majlis penutup perhimpunan agong tersebut dengan memakai tshit rasmi perhimpunan agong berkenaan yang terdapat cetakan "katakan tidak pada hudud PAS". 

Ini semuanya memang sudah dirancang dan bukan disebabkan oleh semangat membara Soi Lek akibat mendapat mimpi basah malam sebelum dia menyampaikan ucapannya. Tujuan yang jelas isu ini diarahkan untuk dibangkitkan oleh MCA adalah untuk menarik semula undi orang cina kepada MCA. Kita semua tahu MCA kini umpama pesakit yang mengidap panyakit barah tahap 4 yang mana memang sukar diubati lagi. Oleh itu MCA memerlukan nyawa dan nyawa mereka datang dari undi orang Cina. Orang Cina hari ini jelas dan terang memihak kepada DAP dan PKR malahan juga PAS.  Maka MCA perlu menarik semula undi orang Cina dengan menakut - nakutkan orang Cina yang menyokong DAP dengan hudud atas alasan DAP berkawan dengan PAS. 

Jika sebelum PRU-12 Umno menakut - nakutkan orang Melayu dengan gambaran dan cerita hantu cina kepada orang yang Melayu menyokong DAP dan parti pembangkang lain. Kini tugas MCA pula menggunakan modus operandi yang sama tapi kali ini MCA menggunakan kisah dan cerita hantu Melayu untuk menakut - nakutkan orang Cina  yang menyokong PAS, PKR dan DAP.

Mengapa tugas memainkan cerita hantu ini diserahkan pula kali ini kepada MCA walaupun kebanyakan orang Cina di Malaysia ini tidak gemar dengan cerita hantu? Ini kerana Umno tidak boleh mainkan isu hudud ini kerana Umno mahu dilihat lebih Islam dari Islam pada saat - saat PRU-13 akan datang ini. Jika  Umno terus menyerang parti pembangkang terutamanya PAS dengan isu hudud, sokongan orang Melayu yang hanya tinggal separuh bersama Umno sekarang ini bimbang akan menjadi suku kerana dilihat mereka ini anti Islam. Lagi pula, jika hanya Umno yang memainkan isu hudud ini ianya tidak akan diambil kisah oleh orang Cina dan akhbar - akhbar Cina tidak ambil port untuk melaporkannya. Tetapi jika MCA yang memainkan isu hudud ini, sudah tentu orang Cina akan mengambil perhatian lebih dan bukan sahaja Cina malahan sudah tentu Melayu dan mungkin juga India turut akan ambil peduli. 

Oleh itu MCA perlu menggalas tugas ini untuk terus mengelirukan dan menakutkan orang Cina dengan Hudud. Barisan Nasional sangat - sangat memerlukan undi bukan Melayu untuk menang dalam PRU-13 nanti. Dalam situasi hari ini BN hanya mampu memperolehi tidak sampai 1/4 undi bukan Melayu yang terdapat diseluruh Malaysia ini. Undi Melayu mungkin BN boleh pertahankan dari PRU-12 yang lalu dengan taburan wang dan pelbagai bentuk lain tetapi untuk menambah dan mempertahankan undi bukan Melayu dari PRU-12 untuk dibawa ke ke PRU13 sememangnya BN menghadapi jalan buntu. Orang bukan Melayu terutama Cina tidak mudah termakan dengan dengan sogokan dan imbuhan RM500 atau subsidi baja. Ini kerana majoriti orang Cina di Malaysia adalah berpendapatan tinggi dan tidak boleh dibeli dengan RM500. Yang mereka mahukan sebuah kerajaan yang baik urus tadbirnya, tidak mensia-siakan bayaran puluhan ribu cukai yang dibayar mereka setiap tahun dan perjalanan hidup yang baik.

Oleh itu Umno dan sekutunya MCA dan lain - lain akan terus bermatian - matian dalam tempoh yang ada ini untuk mengelirukan pengundi dengan isu - isu seperti hudud ini. MCA itu adalah parti yang bersifat taukey - taukey dan saudagar - saudagar Cina yang hanya memikirkan perniagaan untuk mendapatkan keuntungan dan tidak berminat dengan isu agama tetapi kali ini MCA telah mula menunjukkan minat dengan isu agama mungkin kerana tarbiah dan usrah yang dilakukan oleh Umno, maka tidak hairanlah pada hari ini tauke - tauke buah kurma di Malaysia juga ramai terdiri dari orang Cina yang mungkin kroni MCA. 

Bagi rakyat Malaysia yang matang dalam menghadapi isu ini, kita semua perlu sedar bahawa "hanya yang keliru akan menjadi takut dan yang takut akan menjadi bodoh dan diperbodohkan".




p/s: Cukong = adalah dalam bahasa Indonesia yang membawa  makna "taukey - taukey besar"

1 comment:

Mrs. Bernice Louis said...

Apakah Anda ingin pinjaman untuk memulai atau tumbuh bisnis yang ada? Ibu Bernice Louis Pinjaman Perusahaan (BLC) telah datang untuk membuat impian Anda menjadi kenyataan. Kami memberikan pinjaman kepada individu swasta atau pemerintah dan Perusahaan dengan tingkat bunga 2% pada setiap jumlah yang dibutuhkan dan dengan jadwal pembayaran yang fleksibel. Hubungi Mrs. Bernice Louis untuk LOAN hari Anda .. email: bernicelouisloancompany@gmail.com atau telepon: +15022653621